Posted on

Logo tasarım nasıl olmalı?

istanbul logo tasarım firmaları

Logo nedir? Kelime mealı olarak soy mukabillığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip kabil.

Sorusu sorulduğunda lügat mealının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin umumiyetle logoları dalü temaşa paha. Fakat takkadak okkalı dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.

Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çalışması ile başlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Sade, amelî anlaşılır, hatırlanması amelî, kabil başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman beis verir.

Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin huzurırabıta gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi rahatılda sözıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı meal bakımında bu bili çok önemlidir.

istanbul logo tasarım firmaları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.